در اینجا سه راه آسان برای آموزش تاریخ وجود دارد:
- داستان سرایی
قصه گویی روشی قدرتمند برای آموزش تاریخ است، زیرا به دانش آموزان اجازه می دهد تا در سطح احساسی با گذشته ارتباط برقرار کنند. در اینجا 24 نکته برای استفاده از داستان سرایی در درس های تاریخ آورده شده است:
- از حکایات و گزارش های شخصی برای زنده کردن تاریخ استفاده کنید
- به جای صرفاً تاریخ ها و رویدادها، بر تجربه انسانی تمرکز کنید
- از زبان توصیفی برای ترسیم تصاویر واضح در ذهن دانش آموزان استفاده کنید
- دانش آموزان را تشویق کنید تا خود را به جای شخصیت های تاریخی تصور کنند
- از داستان سرایی برای برجسته کردن تنوع تجربیات در یک دوره زمانی معین استفاده کنید
- دانش آموزان را تشویق کنید تا داستان ها و تجربیات خود را به اشتراک بگذارند
- از داستان سرایی برای آموزش مهارت های تفکر انتقادی مانند تجزیه و تحلیل و تفسیر شواهد استفاده کنید
- ترانهها، فیلمها و سایر اشکال رسانهای را برای تقویت داستانگویی ترکیب کنید
- از داستان سرایی برای آموزش زمینه تاریخی و دانش پیشینه استفاده کنید
- داستان سرایی را در زمینه های موضوعی دیگر مانند ادبیات و مطالعات اجتماعی ادغام کنید
- شبیه سازی و ایفای نقش
شبیه سازی و ایفای نقش میتواند روشی سرگرم کننده و جذاب برای آموزش تاریخ باشد. در اینجا 24 نکته برای استفاده از شبیه سازی و ایفای نقش در درس های تاریخ آورده شده است:
- از شبیه سازی برای آموزش فرهنگ ها و دوره های زمانی مختلف استفاده کنید
- تجربیات همهجانبه ای با لباس، وسایل و طراحی صحنه ایجاد کنید
- دانش آموزان را تشویق کنید تا نقش ها و دیدگاه های متفاوتی را ایفا کنند
- از نقش آفرینی برای آموزش مهارت های تفکر انتقادی مانند حل مسئله و تصمیم گیری استفاده کنید
- شبیهسازیها را در زمینههای موضوعی دیگر مانند علوم و ریاضیات بگنجانید
- شبیهسازیهایی ایجاد کنید که به دانشآموزان امکان میدهد رویدادها و سناریوهای تاریخی مختلف را کاوش کنند
- از شبیه سازی برای آموزش زمینه تاریخی و دانش پیشینه استفاده کنید
- دانش آموزان را تشویق کنید تا در مورد تجربیات و آموخته های خود فکر کنند
- منابع اولیه
منابع اولیه اسناد یا مصنوعات اصلی از یک دوره زمانی خاص هستند و میتوانند ابزار ارزشمندی برای آموزش تاریخ باشند. در اینجا 24 نکته برای استفاده از منابع اولیه در درس های تاریخ آمده است:
- از منابع اولیه برای آموزش مهارت های تفکر انتقادی، مانند تجزیه و تحلیل و تفسیر شواهد استفاده کنید
- منابع اولیه را در سایر حوزههای موضوعی، مانند ادبیات و مطالعات اجتماعی ادغام کنید
- دانش آموزان را تشویق کنید تا اعتبار و قابلیت اطمینان منابع اولیه را ارزیابی کنند
- از منابع اولیه برای آموزش زمینه تاریخی و دانش پیشینه استفاده کنید
- فعالیت هایی ایجاد کنید که به دانش آموزان امکان تجزیه و تحلیل و تفسیر منابع اولیه را بدهد
- دانش آموزان را تشویق کنید تا منابع اولیه مختلف را مقایسه و مقایسه کنند
- از منابع اولیه برای آموزش فرهنگ ها و دوره های زمانی مختلف استفاده کنید
- شبیهسازیهایی ایجاد کنید که منابع اولیه را در خود جای دهند
- از منابع اولیه برای آموزش وقایع و شخصیت های تاریخی استفاده کنید
منابع استفاده شده در این مطلب:
- «تدریس تاریخ: راهنمای عملی» نوشته جیمز دبلیو فریزر و جی. توماس هنسی
- «هنر تدریس تاریخ» اثر ویلیام جی کوپر
- «تاریخ در عمل: آموزش و یادگیری در مدرسه ابتدایی» اثر پل سیور
این عناوین مرجع راهنمایی جامعی در مورد نحوه آموزش مؤثر تاریخ ارائه میکنند، از جمله نکاتی در مورد داستانگویی، شبیهسازیها و منابع اولیه. آنها همچنین توصیه های عملی در مورد چگونگی ایجاد درس های تاریخ جذاب و تعاملی ارائه می دهند که به دانش آموزان کمک می کند مطالب را یاد بگیرند و حفظ کنند.
فرم در حال بارگذاری ...